torsdag 21 januari 2010

Ursäkta....

Ja alla goa..tack för era glada hejarrop!!!men de hjälpte dock inte och jag känner mig besegrad...Min lilla vän fröken Krook får läsa själv och jag får åter igen satsa på de satans högskoleprovet. Nu har dessutom hp poängen ökat vid intagningen.. innan låg det på 0.6 och nu, 0.8!! inte kul..Hade det legat kvar på o.6 hade jag ju inte behövt höja mig mer än 1p på provet n gång!! Jag låg ju lixom bara 1p ifrån att kliva över gränsen till o.6 i slut poäng. Men eftersom att det har höjt till 0.8 så antar jag att jag måste öka med ...ja kanske 20 poäng!! de e ju lite surt!!! så nu e det fram me mattebok och HP-boken!! och nu jävlans ska jag in alltså...

Har även varit på AMS (arbetsförmedlingen) de e ju oxå ett ställe för sig!! Hon satt där så käck och glad -ÅÅå här finns ju en barnskötare tjänst till dig,
-Jaha va trevligt. - Ja..i Torslanda!!
Aldrig..dom e ju inte kloka!! sitta i bilen hela dagen...Hon tittade lite underlugg på mig..Du vet väl att du är skylldig att söka jobb i hela Sverige!! - Jo tack, men jag har ju en familj och den är ju de viktigaste!!
Undra hur dom har tänkt...tror dom på allvar att folk som bor i södra Sverige söker jobb i norr ?? ha...!! man blir ju irri alltså...
De hela slutade med ett jobb i Kba och nått i gbg-trakten!! Tack för det!!

Nu är min lilla docka ute och leker i snön...de e ju ett otroligt fint väder och jag fullkomligt älskar de!! Tänk om vi kunde ha detta fina fram till Mars, sen kan det sakta smälta och övergå till en underbar grönska!!!

Nu är det åter dax att kasta sig in i vardagen igen...fram me potatis skalaren!!

2 kommentarer:

Ami sa...

Torslanda i norr.....=)
Jag blev erbjuden ett jobb i skåne, man får räkna med veckopendla fick jag höra....-NOPE!! Jag sa som du, att jag har familjen & sonen i skola i Lima, i DALARNA. Men dom kan ju också flytta fick jag till svar!! Skulle det vara till hjälp, bara mer huvudbry.....Lycka till med ditt iaf!! Kramen

ami sa...

Om Torslanda är Norr..... Vart bor jag då??? ;)