fredag 21 november 2008

underbart är kort....

Vilken glädje det blev i sonens ögon idag när han insåg att det va SNÖ ute!!!
Han hoppade upp som ett skott...på med kläderna och i med frullen!!!!
Allt för att hinna ut lite innan det va dax att åka till skolan!!!

Vackert är det...kolla denna fina blomma!!


Har varit riktigt dåligt på att uppdatera denna veckan!!
har änna haft häcken full.....
Igår ska vi inte tala om hur knäppt det blev!!
Först hade jag ordagrannt en "skit" em på jobbet!!
Hade hopats på att få smita lite tidigare.... Men Nej ..det "sket" sig som sagt.
vi skulle fira en gammal kollega på F-bo som fyllde 40 år,
kl 15.00 va det meningen att vi skull träffas hos B för att ta ett litet glas innan taxin begav sig mot Åby travet....
Jobbade mellan 7-15 så det va bara raka rör hem..in i duschen för att skölja den lilla bleka kroppen (måste sola lite nu...fy)
Som tur va hade jag raggat upp lift till B..sprang runt här som en halvnaken galning med strumpbyxor och Bh på mig när stigge ringer och säger att hon är på G:
SKIT.....på med lilla kittet.. som tur va hade jag för berätt detta dagen innan så det hängde på en liten galje och väntade...ha..Bra..på med jackan...va är nyckeln nu då??
yrar runt lite...PANIK...då börjar det ringa i hem telefonen....jaha och va f-n är den nu då??
det tar nån sekund innan jag lokaliserar signalen...skumt...det ringer på utsidan...i min påse med smink vin och annat jag hastat ner i stressen!!
där ser man hur det går när man stressar...fast det va ju tur i oturen att det ringde, för i påsen låg även nyckeln!!
ja gu va veligt...iväg kom jag och kul...ja det hade vi!!
hade 100 kr med mig hem!!! inte dåligt....mycket roligare att spela där än att glo på tv...satsade 20 kr hit och dit på hästar med kuliga namn...det va min taktik!!
va hemma kl 2 och gick upp med barnen kl 7 så nu ska jag lägga mig!
för tro inte att jag gick och la mig när jag kom hem...utan nej!!
då städar vi några lådor i köket...så när jag städat klart ..ätit frulle och läst lite om judendomen va det dax att åka igen....
så nu ser jag snart inte va jag skriver...( tur att det finns rättstavning)
puss alla

Inga kommentarer: