söndag 16 november 2008

åååå lycka!!!

Tänkte att jag lite snabbt ska summera denna UNDERBARA helg!!
Den började ju alldeles perfa med en otroligt trevlig liten tjej middag bestående av dom små hermelin exen och lillaC!!
Stackar fruS hade ont i örat och kunde inte komma!!
Vi hade lagt upp det så att vi delat in oss i 3 grupper där vi alla ansvarade för 1 rätt var. Jag och lillaC skulle göra varmrätten M Och Cat efterätten och L o CL förrätten...alla skulle handla inna och ta med hit där vi lagade den!!
Det bjöds på en toppen god förrät som L O CL piffade till!! det va avocado halva med en jätte god röra i ( L jag måste få receptet på den) skaldjur och valnötter bland annat...mummssss.
Efter detta va det min och lillaC tur att visa va vi kunde!!
hiihhii..vi hade valt ett recept i ren panik. I torsdags kväll satt vi här kl 21.30 på kvällen och bläddrade i varsin bok!!vi valde till slut ur en mysig kokbok som jag har,..Kärlek,oliver och timjan!!
Har ni inte den så köp den!!!
Vi fixade till en het pasta med räkor och chili (sid 91)
Skriver receptet i morgon ...eller Tis!!
Det blev ju väldigt lyckat ända tills L kläcker -finns det nått annat till mig?
Och då som en blixt från klar himmel...PANG - gluten!!!
L har på senare tid "insett" (eller va jag ska säga) att hon är gluten allergiker vilket vi TOTALT glömt!!(bra kompisar va?) Vilken super miss!!
Jaja det blev bra ändå..men kunde ju blivit bättre!!
Tog ju inte ett endast kort på partyt ....inte ens på den goooda maten!!
Till efterätten som M Och Cat gjorde blev det Gino med ananas, kiwi. äpple vindruvor...cokos och riven vit choklad!! toppen gott!!!!
Kvällen avslutades med mys och ett himla kacklande i köket!!!
Tack alla för en toppen kväll!!
Sen har vi även firat min morfar som fyllt 83 år i helgen!!
Mamma o pappa hade en trevlig liten middag med fisk som oxå va väldigt god!!
Idag har vi oxå hunnit med ett litet kalas!! inte dåligt va!!
Farbror kalle fyllde 21 år idag och detta firade med middag hos svärpäronen!!
Som vanligt bjöd dom på toppen god mat...idag va det GubbenG favvo rätt från barndomen...Kassler och nån musig sås till är osäker på om det är chili eller nått grädde är det i allafall och det är ju bra!!! =)
Så i helgen har jag ätit...
Fast har bestämt mig för att börja träna nu!! ska bli kul att börja på Det nya spiro club....Cat..here i come!! Fan va kul et ska bli jag längtar!!!
Nej nu går jag och lägger mig...skulle ha visat lite bilder oxå...Me and i kläderna har kommit och jag har handlat årets julkäder till barnen oxå!!
är super nöjd!!
Sen fick Nea en OTROLIGT fin mössa från kusin "matte proffset" I..!!
TACK för den....jätte fin!!
Bilder på allt detta kommer som sagt imorgon!!

1 kommentar:

din svärmor sa...

Grattis Sandra till din blogg! Jag ser fram emot många inblickar i familjelivet...längtar alltid efter världens mesta barnbarn ..
Take care!