torsdag 26 februari 2009

Prag...Here i come

Nu är resan bokad!!!!! Tjohooo....
Jag satt framför datorn och letade och plötsligt hittade jag en resa från Gbg till Prag på lördag kvällen, det va ju toppen! Detta skulle ju betyda att jag inte missade så många timmar av semestern. MEN!! (för det finns det alltid givetvis).. Den kostade 7500:-, helt galet! flyget gick från bgb kl 18 och mellanlandade i Danmark innan det fortsatte mot Prag. Jag fick en lite snilleblixt och kollade va det skulle kosta från Kastrup. kunde knappt tro det 1740:- !!! herregud bara från Gbg till Dk va dyrare än från DK till Prag, jaja skit samma, eftersom min mor lovat att ge mig en tidigare present i form av ett bidrag till resan skulle jag nog kunna...eller... jo.....in på Studeras hemsida och kollade upp nr till Lunds universitet. Ringde en himla gogubbe för att kolla om man kunde bli överflyttad dit. Visst, inga problem vill du att jag skall göra det nu? - Hm, ville jag det, kunde jag och i vilken enda skulle jag börja i? boka resan först ellr...(mannen)- Ja kan inte säga hur länge det är "öppet för överflyttningar. Det kan likaväl stänga om 3 min som om 3 dgr!!! Va fan...det va ju bara till att köra. -Jag åter kommer fick jag säga och så kastade jag mig på luren för att kolla med mamma va hon tyckte. Jo men visst, kör på det om du vill, men glöm inte det i Maj när du fyller!! In på SJ´s hemsida, kolla toget från MalmöC till Köpenhamn lufthavn ( dom gick ju bättre och oftare än 732 ;an) Bokade en tåg resa...en flyg resa och ringde tillbaka till mannen i lund. han va toppen trevlig och varnade mig för ölen i Prag -Va, sa jag! -Ja do e så billiga.... Ha ha!!Resan är inte riktig fixad till 100% men det löser sig nog!! ska bara ringa ett samtal till ett par vänner i Lund. Efter som jag är så himla hemma i Malmö och Lund fick jag fråga lille högskole mannen om transporter osv. - De e inga problem, de e bara att ta pågatåget!!! (haha..tack min goa vän =))

Då till dagen hemska prov, Det gick nog inte så bra som jag hade hoppats tyvärr!!
Ska till skolan i morgon så vi får se om vi kan gå igenom det då. måste även kolla va jag fick för slut betyg i matte A...tänk om jag bara fick G.
Det är inte långt kvar på kurserna nu. Den 20/3 ska dom vara klara. undrar ibland om jag hinner. Har inte hunnit öva nått på högskoleprovet, inte bra!! Får köra ner huvudet i sanden för allt annat nu!! nu är det spörten kvar.
Tuta och kör....nu skall jag tuta in i sängen!!!! NATTTTTIIII

Inga kommentarer: