torsdag 4 juni 2009

jahada

Då ska vi se vad jag kan delge er alla idag för nått intressant!!! =Typ inget!!
Som ni ser är kl på tok för mycket (nu 00:26)och med tanke på att jag sov så ushligt i natt borde jag egentligen ha somnat för fleeera timmar sedan, men nattuggla som man är spelar det ingen roll. Min dygnsrytm alltså min "innre klocka" säger mig att jag är inte trött för jag brukar inte sova nu!! Illa egentligen..vuxen människa som inte sover 00:27 på natten...beter mig som en ungdom. (är ju faktiskt rätt ungdomlig av mig, Haha)ja ja...eftersom jag gjorde ett arbete i NaB så vet jag att det är på detta viset...med dygnsrytemen alltså och ens "inre klocka" kan ju låta kokkoo men är men efter att ha skrivit och läst om sömnen är jag rätt grym =))

Nog om de...
Idag va det då äntligen dax för prov nr 1 i rättskunskap!! Hur gick nu detta då? jaahaa, säg det!
Rätt bra tror jag faktiskt....men vi får la se. Hoppas på G i allafall. (det får jag säkert)
Om inte provet gick bra har i allfall dagen varit super skön och bra!! Va ju snabel trött när jag kom hem från jobbet men körde igån direkt...lägger man sig ner somnar man efter ett tag ( detta syndrom känner ju Olsson släktet till.)..säger bara, Bolibompa. Troligtvis dagens asocialaste stund. Hult genen= pigg= plockar undan middagen med allt va det innebär. Olsson genen= eftermiddagslur= sova!!! Ett tips!! lägg er inte ner, gör nått!!
Så åter till ordningen ( förlåt släkten) efter en igångsättning av tvättmaskinen fick jag köra en sväng till Åsa skolan. Lucas hade glömt väskan i bilen och pappsen hade köpt nya stövlar på morgonkvisten...och med tanke på dagen prognos kunde ju det bli vilket väder som helst. Jag skulle även hänga upp lappar i "kapprummet" med en liten uppmaning till en insamling till fröknarna. SyterK hade en toppen idé på sommar present. Kom upp till Åsa skolan, drog en runda i korridoren och lämpade ner fina (som jag skrev på jobbet igår kväll/natt) lappar i allas väskor när jag fick syn på att alla barnen hade en lite lapp upp tejpad på sin plats. Kikade lite bakom, skit oxå!!! Någon annan hade hunnit före! ner i alla barnens väskor igen och rota fram lappen, pust oxå!! jaja inte hela världen. Efter detta va det dax för mig att plugga det sista inför provet...hade ju inte läst sista kapitlet. Åkte till Kba och bibban, där e ju den enda plats jag kan sitta utan att göra massa annat hela tiden...hemma finns ju alltid 1.000.000 saker att göra. ( speciellt nu, men det tar vi en annan dag) framme vid bibban visade det sig attdom numera öppnar kl 11 och inte 10.. så då gick jag ut och satte mig i SOLEN. Hittade ett perfa hörne där det inte blåste så mycket. där satt jag och avnjöt en morgon kopp och en lite frukost fralla. Kunde inte bli mycket skönare än så. 12.30 närmade sig tiden för provet och jag begav mig mot skolan. När jag klev ur bilen möttes jag av en underbar doft!!! sniff sniff...vad va det??? kollade runt lite och där på torget sålde dom jordgubbar!!! köpte med mig 2 askar hem.....MUMMA!!!!
Efter provet åkte jag och handlade på COOP, min nya favvo affär.
Middag med familjen...lilla Doglas va här oxå vilket altid är bra för då får jag mig en promenad också även idag...fast, det blev snarare en jogging runda då regnet förföljde oss typ runt hela svängen. väl hemma igen blev jag oroligt att stackan höll på att gå under. Han flåsa...herregud lille hund..tungan hängde ju nästan hela vägen ner till golvet.
näää nu alla..kl är 00:54 och jag är faktiskt trött nu!! sussi gull på er.....

Inga kommentarer: