lördag 10 januari 2009

v.2...= skit

ja då har det passerat 2 veckor av det nya året!!!

Talade med CSN härrom dagen...Tyvärr!!!!! Det är ju skit vilka jäkla regler dom har... Tänk att mina skitiga gymnasie betyg är för bra för att jag skall vara berättigad det högre bidraget man kan få .... Men dom är för dåliga för att söka högskola med...tyvärr har jag ett slutbetyg från gymnasiet. Hade jag däremot inte haft det utan haft ett samlat betygsdokument...då hade jag fått över 6500:- i bidrag utav Csn....men nu tack vare min "fina" betyg får jag ca 3500:- i månaden! Tack för det televerket!!!
Tänk om man hade vetat detta när man gick i gymnasiet...- nej jag skiter i 1 kurs så att jag får ett streck i mitt betyg så jag kan få mera pengar sen!
Jag blev så satans ledsen när jag talade med dom...hur skall jag få ihop detta!!
Han jag pratade med på Csn tyckte oxå att detta va ett lite dumt system....Räcker det inte att man har ett så pass dåligt betyg att man kan söka med för att bli berättigad bidrag.
Med detta system betyder det ju att du kan ha G, VG i alla ämnen, (med givetvis 1 streck då) alltså ha ett betyg med ett medelvärde där du kan söka in på till högskolan och vara berättigad höga bidraget. men bara för att jag har gjort alla mina kurser (kanske inte med bästa resultat) så får jag inte det!!!
Visst jag får ju jobba så att jag kan få ut ca 7000:- plus då det generösa bidraget på 3500:-
vilket totalt blir 10500:- ...det kan man ju leva på under en kortare tid i livet!!
Frågan är ju bara hur jag skall hinna????????
för att jobba ihop dom 3500:- som jag inte fick krävs ca 30 timmar extra arbete!!!!
Man kunde ju givetvis överklaga deras beslut om man ville!!
Och det vet jag ju av erfarenhet med andra instanser att man inte kommer någon vart med...fast här kunde man överklaga ytterligare, och då skickas pappet till nån oberoende nämnd som läser igenom allt och beslutar ( så det gäller att skriva ett riktigt snyft brev) fast det dröjer 3-4 månader. Nä nu skall jag inte verka bitter...Det är bara till att tro på det bästa!!
Nått annat roligt är ju att vi har varit friska hela ledigheten!!!! Tack för det...
Dess värre va att dom ringde från dagis i torsdag 10 minuter efter samtalet med Csn och sa att Lenéa va sjuk! Typiskt...första dagen efter en evighet av ledighet!! jag hade jobb och allt....
Det va ju bara till att åka. Sen låg ju både hon och jag på fredagen.
Lördag kl 11 hade vi ju biljetter till Disney on ice så det va ju bara till att peta i sig lite alvedon och en kopp kaffe.
Det gick jätte bra ocn nea tyckte det va kul så jag är glad att vi åkte trots feber!
Hade inte med mig kameran så det blir inga bilder.
nu skall jag sitta i soffan och fundera ut mitt lilla snyft brev till Csn.... natti natt alla

Inga kommentarer: