onsdag 1 september 2010

Soliga höst

Visst är det UNDERBART med soliga sensommar dagar,, ha, jag bara älskar dom!!
Nu ska jag försöka uppdatera läget för er
(om de är nån som fortfarande läser denna skaltiga blogg som aldrig uppdateras) Imorgon börjar jag mitt vik på F-bo, detta kommer att vara under hela hösten, viket (i min värld) betyder året ut, sen får vi väl se. Jag tro att jag blir konverterad då ( alltså måste jag få en tjänst) om jag nu kan ha en sådan tur :) Viket är bara på 71% eller nått sådan, så det får bli lite extra turer oxå!! Men sen har jag ju börjat plugga oxå, fast inte Högskolan (TYVÄRR) Nu läser jag till USK (undersköterska) på komvux. Jag tycker att det är OTROLIGT spännande, läser medicinskgrundkurs & vård och omsorg paralellt med varandra..och medicinsk grundkurs är skit kul. Helt otroligt att man är frisk, det finns så otroligt mycket i kroppen som kan gå fel..klaffar hit och dit, hormoner & enzymer. Ja herre min skapare va komplicerat!! Ta bra matspjälkningen som jag läser nu..Proteiner som bryts ner där och försvinner ut via levern till cellerna som bildar nya joxelli joxer osv!! otroligt alltså från första tuggan tills du går på toa, och det bara händer utan att man behöver göra nått. Vi tänker ju inte på det för det bara sker..luddigt, hmm visst e det. Men nått mera konkret är (för kvinnor då) att föda barn. Du vet inte när du ska krysta, men kroppen vet, det bara sker och det är bar för en att "hänga med", eller hur!! Cool som attans, men otroligt konstigt när man tänker på det!!
Jaja..där skrämde ag la bort den evetuellt enda läsare jag hade ;) hahah!! men jag tror det kan bli mycket knäppa tankar här på bloggen i höst!! För jag är impad utav vad vår kropp gör varje dag, hela tiden!!

Idag & igrå va jag en duktig tjej och gick med lilla Nosan till Dagis,,sorry,, FÖRSKOLAN. Vi följde med Lucas till bussen och sen sparkad hon och jag gick till dag..Hmm FÖRSKOLAN. Sen tar jag havsvägen tillbaka, så himla vackert!! Plus att jag även nu ikväll gått en runda på 50 min typ..(klapp på axeln där)

Imorgon ska jag ut på sesongens första Me&i visning, ska bli så kul Höstens kläder är grymt sköna & snygga!! Plysch är ju ett fantastiskt materiel..både skönt & snyggt!!

Nä nu frå jag väl runda av här..ska läsa lit i min bok nu!!
Natti..

Inga kommentarer: