fredag 2 oktober 2009

Jaha...då har tiden runnint ifrån mig och hela september är över och jag har haft det toppen bra!! förra helgen va ju lillaC ´s bröllop och jag hade så himla kul och .....ja vad säger man!! det finns 1000 olika meningar och ord som kunde beskriva denna fantastiska dag med kyrka, sång, fotning vid havet och en super kulig fest som tog slut på tok för tidigt. vilket kanske va bra!
Festen får mig att tänka på reklamen på tv, där föräldrarna åker snowracer ner från taket i poolen..lite det stuket va det när man ser sig själv på kort uppflugen på bordet brevid världens vackraset brud vevandes med en utav bordets linne dukar över huvudet (tyvärr va det jag som vevade med duken och inte LillaC) du kan ju förstå att jag skrattade när vi såg på alla korten som blivit tagna!!
Tack för en toppen dag...ni va så vackra!! and i löv you ;)

Nu sitter jag på jobbet och har en härlig helg med nattpass framför mig!!
Imorgon när jag kommer hem ska jag försöka avsluta det helvetes projekt jag påbörjat hemma. ingen är hemma så jag har hela huset för mig själv att röja runt i...vinter käder fram/ sommar kläder bort. Det är lådor, kläder, saker och gud vet vad utspridda över hela hemmet!! Ska en tripp till Ikea för att innhandla mera lådor och hyller så det blir ordning igen och framför allt...jag ska slänga, sortera och lägga ut saker på blocket!!har man bara lite över 100 kvm hemma kan man inte sparoveraller i srl 92 och andra söta saker som barnen haft!! nu har jag äntligen sålt min vagn som stått i hallen i 3 år ...eller ja, det har la stått en vagn i hallen i alla år men nu e det slut med det!! (tyvärr) lille kusinen kommer ju och förgyller hallen ibland med sin fräsiga vagn!! tur e väl det...på måndag kommer han..mysigt!!

Gustav har grabbhelg i töreboda och lill snoffsan är hos mormor och morfar i Hindås.
Hon och jag har idag blivit delvis handikappade...Hämst e det att man har blivit så beroende av sin mobil. Idag hade 3 nått problem med sitt nät insåg jag när vi va på väg till Kba för att möta mamma & pappa. När vi sitter i bil ska jag slå en signal för att säga att vi e på G in till staden. Mobilen visade ENDAST NÖDSAMTAL ! Jag stängde av den och satte på den igen, men va hjälpte det. Jaja vi går in till lilla farmor på jobbet, skulle ju ändå till bibban. Men där va det ingen farmor..jaha, nu då!! mobilen fukade ju fortfarande inte!!
Fick låna telefonen av damen på bibban...tututututut. upptaget hos mamma. Pappa hade inte på sin...va f-n!! ringde mamma igen, ingen lycka!! vi gick ett varv på bibban. Nea lånade 2 filmer och spelade lite på datorn. Fram igen, nä. UPPTAGET!! va satan ska man göra! jaag fick ringa lilla moffi..gubben skruttar ut, - du lilla Sandra. Mamma och Pappa har nog åkt bilen är inte här, kan jag hjälpa dig på nått sätt? -Ja, kan du ringa mamma och säga att vi sitter på biblioteket och att jag inte har någon telefon!! -Visst. säger söta morfar.
Vi går och äter och jag tänkte att jag får nog försöka igen ifall morfar inte fick tag på henne!!
Och då..äntligen svar de hon!! tack för det...snacka om att man känner sig helt lost utan sin telefon alltså!!
Vi tog en sväng på K-mässan och Nea fick sig 2 nya tröjor 2 par jeans thigts och en skinnjacka!! hon va så lycklig så..allt som allt 650 :-!! ett mycket bra köp.

nu ska jag snusa..har ju en ganska rörig och arbetsam dag framför mig.

Inga kommentarer: