tisdag 20 oktober 2009

4 dgr kvar....

Känner att jag inte kan plugga till provet mera!! det finns ju liksom milljonersmiljaders ord som man kan försöka lära sig...suck!!
Visst det kommer flera prov.....men det är NU jag vill komma in inte sen!! Dels går mitt vik ut nu den 2/11 (tror inte det blir förlängt då MJ kommer att börja jobba igen..kanske) och jag orkar inte hålla på att vicka och inte vet om det blir några pengar denna månade eller inte!! klart, jag har ju A-kassa men det är ett sådant meckande me att anmäla sig hit och dit och papper hit och papper dit !! bläää
Sen är det ju så att min goa vän fruK ska börja nu efter jul/nyår och vi vill ju göra detta ihop. Är ju mycket lättare om man har någon nära att plugga med!! klar att jag säker träffar andra när jag väl börjar..men detta är ju våran grej och vi ska ju göra det ihop!! Den stackaren kan ju inte vänta på mig hela livet ;)
Nu är det i allafall när och jag ska de närmsta dgr göra så många delprov som möjligt för att känna vilken teknik som passar mig bäst...ska jag läsa texten först och sen frågorna eller ska jag glutta på frågorna och läsa texten sen eller ska jag skumma texten läsa frågorna och sedan .....ja ni ser ju!! man kan ju göra på 1000 olika sätt!!
Nu ska jag i allafall lägga mig och läsa min lilla engelska pocketbok jag har skaffat mig...dessvärre är det ju inte samma typ av tex i elf-delen men det gör la någon nytta får vi hoppas..känns i allfall som att det går snabbare att läsa engelska nu en va det gjorde första ggr jag öppnade boken.
Sen är det ju så att texterna varierar ju i dom olika proven och vissa är lättare än andra och det gör ju att det blir rätt jobbigt att förbereda sig på vad som komma skall!!
Nu får jag sluta gnäll om detta..det går som det går och inget mer om det!! men jag kommer nog inte göra mera inlägg innan söndag nu!! så ha det gött alla

2 kommentarer:

Birgitta sa...

jag håller i alla fall tummarna och vet att du kämpat ...

Monica sa...

Vi håller alla tummar för dig i morgon!
Vi ses i morgon kväll.

Pok
Mamma o Pappa